התמודדות נפשית עם עיניים תותבות

אפשר לאבד עין כתוצאה מתאונה, ממחלה או מסיבות אחרות. במקרים בהם מדובר במחלת עיניים או בסיבה בריאותית אחרת אשר עשויה להוביל להסרת העין ולהתקנה של עין תותבת, ניתן יהיה להכין נפשית את המטופל לקראת התהליך, לעומת זאת, במקרה שהסרת העין נבעה מתאונה פתאומית, תהיה תקופת ההתאקלמות קשה יותר, ולעתים יהיה צורך בהתערבות סוציאלית מקצועית כדי לתמוך במטופל ולסייע לו להסתגל למצב החדש.

הכנה מוקדמת של המטופל לקראת הסרת עינו והתקנת עין תותבת במקומה, עשויה לסייע לו רבות בתקופת ההתאקלמות וההסתגלות לעין התותבת.

במאמר זה, נבחן כיצד נוכל לסייע ליקירנו המועמד להשתלה של עיניים תותבות באמצעות הכנה נפשית ותמיכה מוראלית הנדרשות כל כך במצב הבלתי פשוט הזה.

 

תמיכה נפשית לקראת השתלת עיניים תותבות

הידיעה היא האמצעי ההרגעה הטוב ביותר למטופל שצריך להסיר את עינו, ולבצע התקנה של עין תותבת במקומה, שכן אין מצב הגורם לחשש גדול יותר בנפש האדם מן הלא נודע. על כן, כמשפחה הדואגת לשלום יקירה, עלינו להביאו למצב שהוא יכיר ככל שניתן את התחום של עיניים תותבות ויהיה מודע ככל האפשר לתהליך שהוא עומד לעבור.

הדרך הטובה ביותר לקבל מידע על התהליך של הסרת העין וההכנה של עיניים תותבות, היא להגיע פיזית אל המעבדות להכנה ולהתקנה של עיניים תותבות. צרו קשר עם האוקלוריסט או הטכנאי במעבדה ובקשו מהם שיקבעו לכם מועד לפגישה לצורך קבלת תדריך מקיף על התהליך שיקירכם עומד לעבור.

המעבדות בארץ עושות הכל כדי להעניק למטופלים את השירות הטוב והמקיף ביותר, המטופל ובני משפחתו מקבלים יחס חם ואישי ואת כל התמיכה והסיוע בהעברה של כל המידע הנדרש.

חשוב שתדעו כי יש באפשרותכם לקבל סיוע מקצועי מיועצים סוציאליים ופסיכולוגים מטעם קופות החולים או באופן פרטי, קבלת סיוע מקצועי תעזור לכם להתמודד עם המצב החדש ביתר קלות והיא מומלצת  במיוחד כשמדובר במטופלים בגיל צעיר. היועצים הסוציאליים והפסיכולוגים יעבירו לכם   ולמטופל  את תחושת הביטחון לקראת התהליך, יכינו אתכם נפשית ויעזרו לכם להבין, כי גם לאחר הניתוח והתקנת העין התותבת החיים ממשיכים וניתן לתפקד במאת האחוזים.